ALBLASSERWAARD • 750 jaar droge voeten: daar kun je best een feest voor vieren. Alblasserwaard…
Artikel AD: Michael van Hoorne is maandelijks te gast bij Koffietijd: ‘Mijn oma zou trots op me zijn’
Had Michael van Hoorne (41) vijftien jaar geleden gezegd dat hij maandelijks in het programma Koffietijd te gast zou zijn en hij zou je lachend hebben aangekeken. Nu is niets minder waar. Maandagochtend schoof hij voor het eerst aan om te praten over kinderentertainment.
Je komt net uit de studio gerold! Hoe was het?
,,Ja, leuk! Ik ben al eerder een paar keer te gast geweest, dus helemaal nieuw was het niet. Maar als je daar staat is het opeens toch wel weer spannend. Live op tv blijft een ding. Hoe zit mijn jas? Oog ik niet te dik in deze blouse? Die gedachten houden je bezig. Maar het was echt hartstikke leuk. En het is grappig dat je opeens expert bent van iets, zonder dat je ergens voor geleerd hebt.” Lachend: ,,Ik denk dan ook dat mijn oma trots op me is.”
Hoe is jouw aanwezigheid bij Koffietijd tot stand gekomen?
,,Vanuit de kindermusicalproducties die ik met mijn bedrijf Van Hoorne Entertainment maak mocht ik al vaker aanschuiven. Daarin vonden we niet alleen gezelligheid, maar ook aansluiting. Want wat wij brengen past erg goed binnen de doelgroep van het programma. Super leuk. Vandaar ook het verzoek of we niet vaker langs konden komen.”
Wat is jouw rol nu binnen het programma?
,,Iedere maand praat ik ouders en grootouders bij over leuke uitjes voor kinderen. Nu zal dat vooral gaan over wat er online te doen is, maar zodra het weer kan gaat het ook over pretparken, activiteiten en natuurlijk theater. Dat is mijn specialiteit. Vervolgens gaat entertainmentdeskundige Eline de Ruig er dan op stap om die uitjes te ervaren. Met haar heb ik een enorme klik, dus ik denk dat het leuke maanden gaan worden.”
De komende tijd zitten uitstapjes er niet in. Heb je nog tips om deze maanden door te komen?
,,Fysiek is er inderdaad weinig te doen, maar online gebeurt er veel. Veel producenten zetten hun shows online, zodat kinderen op die manier toch nog vermaak krijgen. Dat hebben wij ook gedaan: één van onze grootste opnames, de Titus & Fien zomershow vanuit de RAI, is gewoon voor iedereen op YouTube te zien. En ook op 1 januari komt er een grote nieuwjaarstream. Dat levert ons geen geld op, maar wel geluk. Het is fijn dat te kunnen delen.”
Bron: AD Rivierenland