Persbericht SIMAV: Herstel Goudriaanse molen

Op dinsdag 7 juli brak, geheel onverwacht, een van de vier wieken van de markante Goudriaanse Molen af. De oorzaak is tot op heden onbekend. De onderzoeken daaromtrent zijn nog in volle gang. De molen is een van de grootste molens van Nederland wat betreft de spanwijdte. Molenstichting SIMAV, eigenaar van de molen, heeft inmiddels actie ondernomen om via crowdfunding de benodigde gelden binnen te halen. De verzekering dekt deze schade niet omdat er geen sprake was van heftige weersomstandigheden. Naast de breuk van de roede, die bestaat uit twee wieken, is er ook schade aan het dak en de rietdek. De kosten voor het herstel worden geschat op €50.000,- Omdat er geen uitkering door de verzekering te verwachten is, komen alle kosten voor rekening van de molenstichting. Deze kosten zijn niet begroot. De hoop is gevestigd op bedrijven en particulieren die een steentje bij willen dragen aan het herstel van dit historische erfgoed. Meer informatie: (0184)681178, e-mail: bestuur@simav.nl.