29 november 2024 Cider bestond al in de tijden van de Grieken en Romeinen, maar…
Artikel Agraaf: Booij Kaasmakers lanceert Kaasabonnement
Booij Kaasmakers uit Streefkerk (ZH) lanceert een nieuw format namelijk het Kaasabonnement. Het abonnement biedt klanten de keuze in het soort kaas, gewicht en hoe vaak ze kaas willen ontvangen. Met het concept wil Booij inspringen op de behoefte aan gezond eten dat makkelijk en snel verkrijgbaar is.
„De coronacrisis betekende voor ons, zoals voor veel andere bedrijven, een grote hap uit de omzet”, vertelt Marijke Booij. ”Onze winkel in Rotterdam in de Fenix Food Factory was in verbouwing, de goede vijftig restaurants die kaas afnemen gingen dicht, toeristen kwamen niet meer naar de boerderij en markten mochten ook niet meer.”
Idee van klanten
De kaasmakers schakelde samen met hun personeel snel om naar online verkoop. Booij: „Vijftien maart was de persconferentie en zeventien maart werd de eerste kaas bij mensen thuisbezorgd. Het idee voor een abonnement ontstond door vragen van klanten. Ze vroegen namelijk of ze niet gewoon elke twee weken dezelfde kaas konden ontvangen.” Dit idee resulteerde uiteindelijk in Booij’s Kaasabonnement. Op de website van Booij Kaasmakers kunnen klanten zelf hun abonnement samenstellen.
Buurenkaas
Booij Kaasmakers is een ambachtelijk kaasmakerij waar al generaties lang melk wordt verwerkt tot kaas. Sinds 2016 verwerkt Booij ook melk van boeren uit de buurt, die kaas heet de ‘Buurenkaas’. De Kaasmakers hebben een boerderijwinkel, een winkel in de Rotterdamse Fenix Food Factory en elke week staan ze op de Rotterdamse Oogstmarkt op het Noordplein.
Bron: Agraaf/Beeld: aangeleverd