Skip to content

Artikel Nieuwe Oogst: NAJK start mediacampagne ‘Boeren houden van Koeien’

Jonge melkveehouders van het Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt (NAJK) trappen maandag mediacampagne ‘Boeren houden van Koeien’ af. Vanwege de groeiende belangstelling voor dierenwelzijn wil het NAJK via een televisie- en radiocommercial aan een breed publiek tonen dat boeren goed voor hun dieren zorgen.

Drie jonge melkveehouders uit het Friese Aegum en het Overijsselse Heeten en Broekland brengen bij de commerciële en publieke zenders in beeld wat ze op hun bedrijf doen om het hun koeien zo aangenaam mogelijk te maken. Melkveehouder Jillesjan Kooistra uit Aegum is een van hen.

Kooistra runt samen met zijn ouders een melkbedrijf met 240 koeien. ‘Wanneer wij ons vak goed uitoefenen?’ Met goed voer, goede huisvesting en goed management. Daar komt het eigenlijk op neer’, stelt hij. De Nederlandse Zuivel Organisatie ondersteunt de campagne.

Bron: Nieuwe Oogst

Back To Top
Lid worden